Idag är ingen vanlig dag

...För idag är det min födelsedag!

Det har varit en riktigt bra dag idag. Vi var ute hela dagen min matte, lillskrutt o jag. Ja lillskrutt fick bara vara med en stund på morgonen sen fick hon vila i bilen. Matte säger att hon är för liten så hon orkar inte en hel dag. Fast när vi pausar får hon klart ut o springa. Men jag, jag orkar en hel dag i skogen. Matte sprang runt och mätte alla träd, jag gjorde en egen spillningsinventering. Ja jag har hört matte prata om det så jag tänkte att detta var ett bra ställe att göra en sån inventering på. Nu är ni klart nyfikna hur inventeringen gick, jo jag kan meddela att rådjurslortarna vann de var godast. Ja o så var de flest oxå, det gillar jag. Men på detta braiga ställe fanns även grislortar, de har jag sprungit på många gånger men jag tycker inte de är så goda.

Jaha o när min inventering var klar så ropade matte på mig; Scilla hjälp kom! Vad nu då sa jag, vad är det? Matte satt längst upp på en massa vindfällen. Scilla snälla jag har tappat ett par batteri ner där under fällena, sa matte. Jaha, sa jag, så då vill du att jag ska krypa ner där o leta upp dem? Ja, sa matte. Snäll som man är så hjälper man så klart sin matte. Jag fick krypa o åla o leta efter mattes batteri, inte lätt kan jag meddela men man är ju en mästare på det mesta. Så när jag hittat batteierna fick jag klättra upp till matte o lämna dem.

Jaja detta var lite om min dag. Jag tror något kul kommer att hända i morgon för matte håller på o packar o donar, undras vad vi ska göra. Nä hör ni nu måste jag kolla vad som finns i ugnen, det börjar lukta gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0