Träning

Ikväll när matte o lillhusse var iväg o tränade något, vad vet jag inte men när de kommer hem säger de att de är jättetrötta, tänkte jag att jag skulle träna lillskrutt lite. Hon vill ju bli lika duktig som jag, vilket hon iof aldrig kommer att bli, men hon har tjatat på mig att hon vill att jag ska träna henne lite. Hon tycker det är så kul att träna nämligen o hon tycker att matte tränar alldeles för lite med henne. Nu ikväll var det sån tur att matte hade lagt några dummiesar i vår nybyggda del av huset. Så då bestämde jag att nu så tränar vi, jag visade henne lite trix o hon försökte göra precis som jag. Gick väl inte så där lysande men hon lär sig fort lillskrutten. Vi hann knappt börja förrän matte o lillhusse kom hem, hon hann knappt innanför dörren förrän hon sa, va, vad håller ni på med? leker ni med dummiesarna? Jag tyckte det var lite pinsamt för jag vet att vi inte får ha dummisarna när vi är själva för matte tror vi leker med dem. Jag försökkte tala om för henne att jag tränar lillskrutt så behöver hon inte göra det utan då kan hon koncentrera sig på att träna mig istället, bra va? Nä det tyckte hon inte, jag förstår mig inte på matte, här försöker man bara hjälpa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0